HTML

Gaia Egészség Műhely - Győr

Jó húsz éve elmúlt már, hogy elvarázsolt a természetgyógyászat sokfélesége, - a természetes életmód lehetőségeinek végtelen tárháza nyílt meg előttem a nyolcvanas évek végétől. Lassan tán beérik a megszerzett tudás, hát úgy gondoltam, elkezdek szemezgetni, közreadni a kincsekből, tapasztalatokból. Kívánom, hogy használjon annak, aki olvassa és él vele!

Friss topikok

Címkék

Így kezdődött...

2012.12.08. 21:50 far_vik

Fodrászok mesélik, hogy már kislánykorukban órákig fésülték a papát, mamát, nagymamát... Autószerelők pályájának indulására szétszerelt (és többnyire soha többé nem működő) kisautók emlékeztetnek. Én ebben a szakmában ilyen korai magamra eszméléssel nem dicsekedhetem.

Még 1985-ben, főiskolás koromban történt, hogy a barátnőm szobatársa nagyokat nyögve készülődött útnak indulni a délutáni órájára. A kérdésre, hogy mi a baj, azt felelte, leszakad a dereka, majd beszakad a háta, nem forog a nyaka. Nem is tudom, honnan jött a gondolat, de azt javasoltam, üljön elém egy pillanatra a székre, megpróbálok kicsit javítani az áldatlan állapoton. Sikerült, és attól fogva sokszor a látogatás kiegészítő programja volt a szobatárs formába hozása... Ezután már magabiztosabban ajánlottam, hogy átgyúrom, ha valaki panaszkodott a családban, a baráti körben. Mivel elsőéves koromtól, 1984-től kezdve foglalkoztam a csodálatos japán harcművészettel, az aikido-val, egyre nagyobb érdeklődéssel kezdtem keresni a testkultúrával, harcművészettel, masszázzsal, alternatív gyógyászattal kapcsolatos, akkor még egyáltalán nem egyszerűen hozzáférhető tudást.

A nyolcvanas évek vége, a 90-es évek eleje hozta el az igazi szabad kínálatot és vele a lelkesedést. Művelődésszervezőként nyaranta Velemben népművészeti programokat szerveztem. Saját táboraim lezajlása után évről-évre a kollégák életreform-táborában pihentem ki az egész nyári munka fáradtságát, előadások látogatásával és üdítő krumplipucolással töltve néhány napot. Csak néhány nevet említve - Oláh Andor, Biegelbauer Pál - és sok más nagy tudású szakember előadásai ébresztettek rá, hogy az én igazi utamat itt kell keresnem. Jött a thai masszázs, a Waitankung nevezetű thai chi kung Dicsőfy Durián Endre élményszerű táboraiban, és a Shaolin yumeiho,masszázs Dr Nehéz Judit értő és felelősségteljes, meleg szívű közvetítésével. És az út lassan kivilágosodott... (a tanulmányokról továbbiak: www.foldanya.hu - A Gazda)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vityamasz.blog.hu/api/trackback/id/tr194938540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása